Wydział Ruchu Drogowego - KWP z siedzibą w Radomiu

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Ruchu Drogowego

Do zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy w szczególności:

  1. monitorowanie i analizowanie stanu bezpieczeństwa oraz porządku w ruchu drogowym,
    w tym przyczyn i okoliczności powstawania wypadków i kolizji na drogach garnizonu mazowieckiego;
  2. opracowywanie, koordynowanie oraz monitorowanie wdrażania kompleksowych programów i planów działań ukierunkowanych na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  3. inspirowanie i koordynowanie programów prewencyjnych podległych jednostek, ukierunkowanych na opracowywanie i wdrażanie programów profilaktycznych w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
  4. sprawowanie merytorycznego nadzoru w zakresie właściwej organizacji służby na drogach oraz sposobu pełnienia i efektywności służby policjantów ruchu drogowego garnizonu mazowieckiego;
  5. prowadzenie, koordynowanie i nadzorowanie działalności edukacyjno-profilaktycznej ukierunkowanej na poprawę bezpieczeństwa na drogach, w tym inicjowanie działań upowszechniających znajomość przepisów ruchu drogowego użytkowników dróg;
  6. współpraca z podmiotami pozapolicyjnymi na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, w zakresie prowadzenia wspólnych przedsięwzięć popularyzujących zasady bezpieczeństwa ruchu na drogach;
  7. opiniowanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu w zakresie inżynierii ruchu drogowego na drogach krajowych i wojewódzkich;
  8. opiniowanie wniosków dotyczących wydawania zezwoleń na korzystanie z dróg publicznych w sposób szczególny oraz uzgadnianie tras i sposobu zabezpieczenia pielgrzymek przemieszczających się na obszarze terytorialnego zasięgu działania Komendanta;2)
  9. nadzór merytoryczny i analizowanie danych gromadzonych w systemach informatycznych wykorzystywanych przez komórki organizacyjne właściwe w sprawach ruchu drogowego podległych jednostek, w tym prowadzenie ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego;
  10. nadzorowanie sposobu pełnienia służby i realizacji zadań na drogach krajowych objętych centralną koordynacją służby oraz określanie organizacji służby na wybranych trasach objętych wojewódzką koordynacją służby;
  11. koordynowanie oraz nadzorowanie sposobu i efektywności wykorzystania w służbie specjalistycznego sprzętu techniki policyjnej eksploatowanego przez policjantów komórek ruchu drogowego;
  12. współorganizowanie i koordynowanie eskort policyjnych oraz udział w zabezpieczeniach przejazdów osób objętych szczególną ochroną;
  13. nadzorowanie i kontrola Systemu Elektronicznej Sprawozdawczości Policji „SESPol” oraz Systemu Wspomagania Dowodzenia „SWD” w zakresie jakości, terminowości i aktualności wprowadzanych informacji, pozostających we właściwości merytorycznej wydziału;
  14. rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych wydanych w I instancji przez komendantów powiatowych (miejskich) Policji garnizonu mazowieckiego na podstawie ustaw:
  1. z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990, 2244, 2322 i z 2019 r. poz. 53 i 60),
  2. z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 58, 60 i 125),
  3. z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 382);
  1. rozpatrywanie ponagleń na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
    Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 i z 2019 r. poz. 60), pozostających w zakresie właściwości wydziału.
do góry